[navigation/]

Information om Covid-19

Säkerheten för våra besökare, artister och personal är vår högsta prioritet.
Vi ser löpande över alla våra kommande evenemang och flyttar fram datum som påverkas av rådande situation och regeringens restriktioner. Nya datum meddelas så snart det bara går och köpta biljetter gäller även då.
Om du har biljett till evenemang som påverkas av restriktionerna kommer vi kontakta dig med information om nya datum så snart som vi har information. Du behöver inte göra någonting.
Se nedan för listan över våra berörda evenemang

Säkerheten för våra besökare, artister och personal är vår högsta prioritet. Vi följer noggrant rådande restriktioner och du som biljettköpare får information som berör just ditt evenemang via mail. Har du biljett till ett evenemang som flyttats fram så är din biljett giltig till det nya datumet. Evenemang som ska genomföras eller är flyttade till efter den 29 september 2021 planeras att genomföras.

Stort tack för visat tålamod under dessa tider där vi har behövt flytta fram konsertdatum. Vi ser framemot att se dig på våra evenemang!

Jag har en fråga om min biljett

Alla frågor om biljetter och bokningsalternativ hänvisas till biljettåterförsäljaren. Vet du inte vilken biljettåterförsäljare du ska vända dig till så finns information om biljettåterförsäljarn på biljetten, eller nedan:

Gäller det evenemang på Avicii Arena, Tele2 Arena, Annexet eller Hovet - kontakta AXS på telefon 0771 31 00 00 eller här.

Gäller det evenemang på till exempel Friends Arena, Ullevi, Scandinavium, Malmö Arena - kontakta Ticketmaster på telefon 077 170 70 70 eller här.

Du hittar ytterligare information om ditt evenemang på vår hemsida. På respektive evenemangssida länkar vi alltid till respektive biljettåterförsäljare eller till arrangörens hemsida.

Att tänka på när du köper en biljett

Du som kund är ansvarig för att i samband med biljettköp kontrollera att evenemang, datum, tid, plats och pris stämmer med din beställning. Du är också ansvarig för att kontrollera om evenemangets datum, tid eller plats har ändrats.

Missnöjd med platserna på konserten

Ibland kan det hända att sikten från en viss plats skyms av exempelvis teknik- eller scenutrustning som tillkommit under scenbygget.

I sådant fall eller vid andra problem med platserna ber vi dig att snarast ta kontakt med personalen på arenan, så hjälper de till att hitta andra platser.

Skulle av någon anledning missnöjet kvarstå och du väljer att lämna arenan, ska du vända dig till arenapersonalen eller biljettkassan.

Eventuella klagomål ska alltid framföras till personalen på plats. Efter genomförd konsert betraktas platserna som godkända av dig som besökare.

Konserttider

På evenemangssidan visas tider för konserten/evenemanget. Om detta saknas vänligen kontakta den aktuella spelplatsen. Det är svårt att säga en exakt vilken tid en konsert slutar och detta kan variera från gång till gång.

Du som kund är ansvarig att kontrollera om evenemangets datum, tid eller plats har ändrats. Ta en extrakoll på vår hemsida dagarna innan evenemanget för att se om något har ändrats.

Återbetalning vid inställd konsert

Återlösen vid inställd konsert sköts via aktuell biljettpartner. Kontaktuppgifter till denna finner du på bokningsbekräftelsen. 

Hanteringen för återlösen av biljetter vid inställt evenemang kan vara olika beroende på vem som har sålt biljetten. Du kommer att få utförlig information via email om de olika rutinerna som gäller för just dig och det aktuella evenemanget.

Biljettpriset är det som återbetalas. Serviceavgiften återbetalas inte i något fall. Detta på grund av att detta just är en serviceavgift som skall täcka den kostnad de olika ombuden har haft i samband med boknings-, hämtnings och eventuellt återbetalningstillfället. Live Nation har ingen del i denna avgift och heller ingen påverkan. Eventuella kringkostnader som kunden valt att köpa i samband med evenemanget som till exempel hotell, resa och hyrbil ersätts inte.

Hör av dig direkt till biljettombudet, till exempel Ticketmaster eller AXS om du har frågor om återlösen.

Tillgänglighet

Har du frågor om tillgänglighets- och ledsagarplatser vänligen kontakta i första hand din biljettåterförsäljare eller besök deras hemsida för mer information. Har du specifika frågor om tillgängligheten på en spelplats kan du behöva kontakta arenan eller spelplatsen direkt. 

Gäller det evenemang på Avicii Arena, Tele2 Arena, Annexet eller Hovet - kontakta AXS på telefon 0771 31 00 00. www.axs.com

Gäller det evenemang på till exempel Friends Arena, Ullevi, Scandinavium, Malmö Arena - kontakta Ticketmaster på telefon 077 170 70 70. www.ticketmaster.se

Kamerautrustning

Det är tillåtet att använda mobil eller kompaktkamera, däremot inte systemkamera eller kamerastativ. Undantag kan gälla på vissa evenemang. Info om detta skickas då ut till kund innan evenemanget. Arenans värdar har alltid rätt att neka besökare entré om de bär utrustning som anses otillåten. Denna utrustning kan då lämnas in i effektförvaringen utanför arenan.

Åldersgräns

Se respektive evenemangssida för mer information om vilken åldersgräns som gäller för evenemanget i fråga.

Med anledning av Folkhälsomyndighetens rekommendationer angående hög ljudvolym finns det en generell åldersgräns på våra konserter. Detta är vi som arrangör ålagda att följa enligt Miljöförvaltningen. Åldersgränsen är 13 år, och gäller även i målsmans sällskap. Undantag görs vid evenemang speciellt riktade till barn. Högre åldersgränser förekommer på spelplatser där det finns alkoholtillstånd.

Många undrar varför man som förälder inte själv får ta ansvar för sitt barns hörsel på en konsert, till exempel genom att sätta på barnet hörselskydd. Avsikten med Folkhälsomyndighetens allmänna råd är att skydda hörseln hos alla barn – oavsett om de har föräldrar som är medvetna om hur man skyddar sig mot höga ljud eller inte. Det är arrangörens ansvar att ljudmiljön och ljudnivåerna inte skadar besökarens hörsel. Detta ansvar ligger enligt lagstiftningen inte på kunden eller besökaren. Enligt lag (miljöbalken) är det därför inte möjligt för en arrangör att lägga över ansvaret på besökaren.

Mer info >>

Pressinformation, fotopass, pressbilder

Ansökan om fotopass hänvisas till photorequest.livenation.se

För ansökan av pressbiljetter maila till press@livenation.se

Besök även vår presstjänst på www.mynewsdesk.com/se/livenation för mer info.

Ta del av de senaste nyheterna

Bli medlem på Live Nation och prenumerera på vårt nyhetsbrev. Genom att bli medlem kan du även lägga till dina favoritartister, spelställen och festivaler och ta del av viktig information.

Följ även Live Nation för senaste nytt och biljettinfo.


Avsluta prenumaration

För att avregistrera dig från våra nyhetsbrev så klickar du på länken "Avregistrera" som ligger längst ner i våra nyhetsbrev. Följ därefter anvisningarna.

Om du är medlem på Live Nation så kan du också logga in på ditt medlemskonto via länken som ligger högst upp till höger på denna sida. Därefter klickar du på "Prenumerationer".

Kontaktuppgifter till Live Nation

Hittar du inte svaren på dina frågor på denna webbplats så kan du kontakta oss via vår Facebook-sida, www.facebook.com/livenationswe alternativt via telefon 08 665 01 00.

Live Nation
Box 24 151, Linnégatan 89
104 51 Stockholm