[navigation/]

Frågor och svar om biljetter, köp, återlösen och bokningsalternativ 

Se resp evenemangssida på LiveNation.se vad som gäller för just det evenemang du är intresserad av. Vi länkar alltid till resp biljettpartner eller till arrangörens hemsida. Saknas en länk så kan det vara så att biljetterna inte säljs online. Kontakta då resp spelplats för mer information. 

Om du har frågor om dina biljetter tex om du har problem vid ett biljettköp, betalning, återlösen etc så är det bästa och snabbaste sättet att kontakta vår biljettpartner. 

Gäller det biljettfrågor till evenemang på tex Globen, Tele2, Annexet och Hovet kontakta AXS på telefon 0771 31 00 00.

Gäller det biljettfrågor till evenemang på tex Friends, Ullevi, Cirkus och Scandinavium kontakta Ticketmaster på telefon 077 170 70 70.

Att tänka på när du köper en biljett

Du som kund är ansvarig för att i samband med biljettköp kontrollera att evenemang, datum, tid, plats och pris stämmer med din beställning. Du är också ansvarig för att kontrollera om evenemangets datum, tid eller plats har ändrats.

Missnöjd med platserna på konserten

Ibland kan det hända att sikten från en viss plats skyms av exempelvis teknik- eller scenutrustning som tillkommit under scenbygget.

I sådant fall eller vid andra problem med platserna ber vi dej att snarast möjligt ta kontakt med personalen på arenan, så hjälper de till att hitta andra platser.

Skulle av någon anledning missnöjet kvarstå och du väljer att lämna arenan, ska du vända dig till arenapersonalen eller biljettkassan.

Eventuella klagomål ska alltid framföras till personalen på plats. Efter genomförd konsert betraktas platserna som godkända av dig som besökare.

Konserttider

På evenemangssidan visas tider för konserten/evenemanget. Om detta saknas vänligen kontakta den aktuella spelplatsen för evenemanget/konserten. Det är svårt att säga en exakt vilken tid en konsert slutar och detta kan variera från gång till gång.

Återbetalning vid inställd konsert

Återlösen vid inställd konsert sköts via aktuell biljettpartner. Detta står på biljetten. 

Hanteringen för återlösen av biljetter vid inställt evenemang kan vara olika beroende på vem som har sålt biljetten. Du kommer att få utförlig information per email om de olika rutinerna som gäller för just Dig och det aktuella evenemanget.

Biljettpriset är det som återbetalas. Serviceavgiften återbetalas inte i något fall. Detta pga att detta just är en serviceavgift som skall täcka den kostnad de olika ombuden har haft i samband med boknings-, hämtnings och eventuellt återbetalnings tillfället. Live Nation har ingen del i denna avgift och heller ingen påverkan. Ev. kringkostnader som kunden valt att köpa i samband med evenemanget tex hotell, resa, hyrbil etc ersätts inte.

Hör av dig direkt till biljettombudet tex Ticketmaster på tel 077 170 70 70 eller AXS på telefon 0771 31 00 00 om du har frågor om återlösen.

Kamera

Systemkameran och selfie-pinnen måste tyvärr stanna hemma men mobilen och den lilla kompaktkameran är välkomna. Arenans värdar har alltid rätt att neka besökare entré om de bär utrustning som anses otillåten. Denna utrustning kan då lämnas in i effektförvaringen utanför arenan.

Åldersgräns

Se resp. evenamangssida för mer information om vilken åldersgräns som gäller för just det evenemanget.

Med anledning av Folkhälsomyndighetens rekommendationer angående hög ljudvolym finns det en generell åldersgräns på våra konserter. Detta är vi som arrangör ålagda att följa enligt Miljöförvaltningen. Åldersgränsen är 13 år, och gäller även i målsmans sällskap. Undantag görs vid evenemang speciellt riktade till barn. Högre åldersgränser förekommer på spelplatser där det finns alkoholtillstånd.

Många undrar varför man som förälder inte själv får ta ansvar för sitt barns hörsel på en konsert, till exempel genom att sätta på barnet hörselskydd. Avsikten med Folkhälsomyndighetens allmänna råd är att skydda hörseln hos alla barn – oavsett om de har föräldrar som är medvetna om hur man skyddar sig mot höga ljud eller inte. Det är arrangörens ansvar att ljudmiljön och ljudnivåerna inte skadar besökarens hörsel. Detta ansvar ligger enligt lagstiftningen inte på kunden eller besökaren. Enligt lag (miljöbalken) är det därför inte möjligt för en arrangör att lägga över ansvaret på besökaren.

Mer info >>

Pressinformation, fotopass, pressbilder

Ansökan om fotopass hänvisas till photorequest.livenation.se

För ansökan av pressbiljetter maila till press@livenation.se

Besök även vår presstjänst på www.mynewsdesk.com/se/livenation för mer info.

Avsluta prenumeration från vårt nyhetsbrev

För att avregistrera dig från våra nyhetsbrev så klickar du på länken "Avregistrera" som ligger längst ner i våra nyhetsbrev. Följ därefter anvisningarna.

Om du är medlem på Live Nation så kan du också logga in på ditt medlemskonto via länken som ligger högst upp till höger på denna sida. Därefter klickar du på "Prenumerationer".

Kontaktuppgifter till Live Nation

Live Nation
Box 24 151, Linnégatan 89
104 51 Stockholm
Telefon 08 665 01 00